10 april 2017

Kärleken...



...verkar inte räcka till alla eftersom det fortfarande händer hemska saker på vår jord. Många visade sin kärlek i helgen men dock inte alla...troligen. Om alla som blir föräldrar visar vad kärlek är, för sina barn, så måste det smitta av sig till andra...men det verkar ta tid! Tänk om kärlek och omtanke spreds som ett virus och inget botemedel fanns...
Jag tittade en stund på kärleksmanifestationen på TV och när Miriam sjöng blev jag riktigt rörd.

                                                             Glöm inte bort!

Kärlek är också temat i veckans Fototriss som numera finns på Instagram.
Vi har två katter nu! Det är Saffran som vi haft några år och Diesel kom till familjen förra sommaren. Tyvärr följde även öronskabb med och det syns på bilden, Saffrans ena öra viks ned (stackaren det var säkert obehagligt). Efter ett par kurer av skabbmedel så blev det bra till slut! Det är inte ofta de ligger hopslingrade och de är inte alltid vänner men det finns ändå någon slags kärlek mellan dem.

Här nedan, en bild på våra ringar (bildkvalitén inte den bästa, tagen med en sämre mobil). I juni ska vi fira 25 år som gifta! Vi kan inte förstå att ringarna blivit så små? Kan guld verkligen krympa?;) Vi ska lämna in dem till guldsmeden och förstora eller helt enkelt göra nya ringar! Vi får se va det blir, jag får på mina ringar men mannen har inte använt sin på flera år!




Nu blev det ett helt annat ämne än vad jag hade tänkt skriva om men det blir inte alltid som man tänkt sig! Jag hör hur regnet smattrar mot fönsterblecket, hade tänkt ta min promenad...

1 kommentar:

Susjos sa...

Å så fint katterna ligger och kramas! Ja, denna helg har verkligen inte varit som vanligt...och man är fortfarande lite oförstående hur det kunde hända, detta terrorattentat!
Grattis till era 25 år som gifta! Vi firade just silverbröllop förra året, tiden går fort när man har roligt, eller hur?!
Ja, en grå småregnig måndag är inte så kul, sonen kastas tillbaka snabbt i Sveriges vårväder, som tur är så har han halsduk och vi köpte en jacka till honom på Malta faktiskt,men han glömde paraply när han gick iväg idag....