20 april 2017

Då var det...



...dags att dansa ut påsken! Vi har ätit och druckit massa gott och Beach 2017 flyttades lite längre bort!;)

Vi (eller mannens föräldrar) hade besök från Norrlands skogar och det blev en utflykt till brandområdet Brännaskogen som det heter numera! I sommar blir det tre år som det brann. Jag har vid två tillfällen varit och tittat på hur det sett ut efter branden men inte just här.
Vi gick en bit på skogsvägen och förvånades över att det var så tyst och stilla, inga fåglar som kvittrade och inga insekter syntes till... Ungefär mitt i området fanns en stor parkeringsplats och toaletter, en konstgjord stig och grillplatser! Hade inte blivit förvånad om det hade dykt upp ett café eller souvenirshop också! Det var en vacker miljö i gråa nyanser, ska försöka ta mig dit när det blir lite grönare.

Mannen har haft lite extra ledigt så vi har kört några vändor till återbruket med släpkärran. I nästan 25 år har vi samlat på oss en hel del och du kan kanske förstå att det tar tid att gå igenom allt, barnens kläder, leksaker, gosedjur och det mesta från skoltiden (...med svagt intresse från ägarna så vi väljer fritt)! Mannen och jag har sparat kläder, prylar, möbler och jag vet inte vad! Det är nackdelen när man bor i ett stort hus... Helst skulle jag bara vilja slänga ut allt och bara blunda, för vad har jag haft för glädje av det när det bara har funnits där??!

Idag fortsätter jag med plockandet för dels måste vi få ordning innan vi ska bygga om vårt kök och för att kunna genomföra vår plan med resten av huset! Allting går så mycket lättare nu när våren och sommaren så sakteliga börjar ge sig till känna!

Ha en underbar dag!



2 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Allting känns ju lättare när det blir vår! Nu tycker jag iofs fortfarande att det är bra kallt ... men snart så! ;)

BP sa...

Vår och vår...
Maken min är ju avkomma från familjgen ekorre, medan jag är raka motsatsen. Så jag förstår vad du "går igenom" just nu.