13 maj 2013

Nästa projekt!


Nyoljade med ny klädsel! Tycker egentligen de blev för mörka i träet men de bleker nog snart igen! Det tog kanske två timmar att få dem som nya igen (med lite hjälp av Julia i början), tänk att jag inte gjorde det tidigare?! Jag provsatt en av dem i går kväll, man sitter faktiskt riktigt skönt! Det kan nog bli många timmar i dem i sommar:)


Det kom reklam från Åhléns! De har något liknande men inte som mina!


Nästa projekt! En järnsäng som jag ska spraya svart, sy nytt överdrag till en madrass och sen kan det bli några kuddar också! Roger sågade till brädor igår till en sängbotten så inte madrassen hamnar direkt på marken;) Jag ska häfta på band på sidorna så de håller ihop och lätta att rulla ihop! Sängen ska stå under ett träd i sommar och när man blir lite trött så är det bara att lägga sig och vila under bar himmel! I år kommer inte studsmattan monteras ihop så det kanske kan bli en övernattning också!



Fototriss har tema Grönt den här veckan och man kan vinna en övernattning i Stockholm. Jag håller på att klura lite på det, så enkelt att bara fota allt grönt ute! Storstadsborna lär väl inte vara så intresserade av tävlingen...;)


6 kommentarer:

Diana sa...

Åh vad fint!
Jag anser mig vara pysslig men det är ju inget jämfört med dig!

ansepanse sa...

dina stolar är mycket finare och har dessutom armstöd :)
vilken fin järnsäng
kramar

BelleBoo sa...

Vad snygga de blev, tycker färgen blev jättebra jag. Vill ha sådär riktigt mörkbrunt på våra skåpluckor jag.

BP sa...

Dina solstolar blev ju kanooooon! Du är så himla duktig!
Å den där sängen är ingen dum idé alls. Sådana - ja snarlika då - sängar fanns ju överallt i Marmaris. Tyckte redan då att det var en alldeles utmärkt idé. Bättre än hängmatta!

anemonen sa...

De stolarna är fantastiska.Har man väl satt sig där så sitter man. Jättefina blev de. Nu blev jag sugen på ett sommarprojekt igen. Det är första året som jag inte har börjat på något, men inspirationen kommer säkert. Först ut är ett myggfönster till sovrummet sedan får jag se vad det blir. Jag tror jag har något som inte är riktigt färdigt i snickeriet. Tack för du visar dina fina saker. Ha en fin afton.

Home2tiny sa...

Wow så fina dina stolar blev, gillar färgen o tycker inte alls att de är för mörka. Där kommer du trivas gott under sommarens härliga dagar o kvällar. Kramisar Tina