14 februari 2013

En lista på "K"

Tack BP, jag snodde den här av dig! Passar ju bra med bostaven K idag, kärlekens dag;)


Listan ska börja med samma bokstav som ditt namn börjar med och ett ord får inte upprepas...eller hur det nu var! Det här är vad jag roar mig med på AHD;) (mannen bastar och känner en förkylning som är på g, Julia sitter brevid mig med sin dator i knät och sonen är i stan "hos en kompis"...

1. Vad heter du? Kicki
2. Ett ord på fyra bokstäver: Kram
3. Flicknamn: Karoline (gudbarn)
4. Pojknamn: Kjell (min mans andra namn)
5. Yrke: Kosmetolog (tror jag sökte till en utbildning)
6. Färg: Kolsvart
7. Klädesplagg: Klänning (vill använda det mer)
8. Mat: Köfte (turkiska köttbullar)
9. Sak i badrummet: Kar (med bubbel som inte används så ofta)
10. Plats/stad: Köpenhamn (roligt minne från milleniumfirande i september månad)
11. En orsak att vara sen: Kö bakom traktor
12. Något man skriker: Kom igen!
13. Film: Kramer mot kramer (en gammal snyftare)
14. Något man dricker: Kaffe (godast på morgonen)
15. Band: Kassettband;)
16. Djur: Katt såklart!
17. Gatunamn: Kungsgatan
18. Bil: Kia (min bil)
19. Sång: Kiss me honey, Paul Anka (min favoritlåt när jag var liten)
20. Känd person: Kjell Bergqvist

Fyra bakelser står i kylskåpet...orkar vi verkligen äta upp dem?!

5 kommentarer:

Anna sa...

Nu har jag sagt tre dagar att jag ska göra detta, i morgon gör vi ett nytt försök :)
Kram

BP sa...

Kul att du också snodde den å 1 000 tack för länken!
Ja det gick ju som en dans. K 'r en tacksam bokstav. Å du har en KIA. Roligt, fär vi funderar på en. Koreanerna är ju så himla duktiga på bilar och inkluderar alla extras som kostar en massa pengar hos andra tillverkare i priset, som dessutom ligger betydligt lägre än hos europeiska eller japanska bilmärken.

Susjos sa...

Viss tär det en kul lista :) Gjorde den också för några dagar sedan. K och S är ju tacksamma bokstäver :)

Anonym sa...

Hej!

Har inte läst bloggar på evigheter, men ska försöka ta upp det igen. :) Har själv startat om på ny blogg, under täckmantel dock. Förra bloggen var trettio2plus.wordpress.com Uppdaterar den inte längre.
Nu finns jag istället här stjernfall.wordpress.com

Hoppas allt är bra med dig!

Kram Anna

Home2tiny sa...

Kul lista o roligt att få läsa svarn. Ha en härlig fredag. Kramisar Tina