13 februari 2013

En knuff!



När jag var yngre var jag ganska mjuk i kroppen men numera är jag ganska stel och har också fått problem med min ena höft, en höft som redan för många år sedan betedde sig konstigt...det klånkade och lät men jag hade inte ont! Efter ett besök hos sjukgymnasten i höstas så vet jag att jag måste bygga upp musklerna men gör jag det?! Nej, det är precis som när jag har varit till tandläkaren, tandtråden glider flitigt mellan tänderna både före och efter men sen...

Idag fick jag ett mejl från Mia. Hon har skickat höftövningar med bild och text till mig! Jag kommenterade hos henne där hon visade en övning, och skickar det utan att jag ens har bett om det, så otroligt omtänksamt!

Så passande, för på söndag då ska jag starta en lite nyttigare månad som också ska innehålla träning! Så nu passar jag på att äta massa onyttigt och försöker ställa in mig mentalt...fyra dagar kvar!! Jag vill verkligen komma igång och gå och kunna ta ut stegen ordentligt och så småningom börja springa lite lätt...hur svårt kan det vara!?

Bilden får symbolisera mina stela ben idag till höger och skuggan av mitt forna jag till vänster! 


6 kommentarer:

Diana sa...

Det är väldigt lätt att planera att vara duktig. Hehe!
Batman är stel som en pinne och fick order av sin massör att göra vissa övningar hemma för att sträcka ut musklerna. De har han nog gjort... tja, kanske tio gånger totalt. :)

Susanne sa...

Lycka till med träningen.
Kram

BP sa...

Ja alltå bilden ser ut som ett extremt flexibelt ryggrad, snyggt är det också - fotot alltså;-)
Lycka till med en sund månad, varför inte, omväxling förnöjer ju;-)

Eva sa...

Heja dig! Det kommer att gå jättebra.

kram

Mina dagar sa...

Åh,jag vet hur det känns! Har ett jobb som sliter på rygg och ben och har övervikt. 155cm o 75kg. I början på jan sa jag HUR SVÅRT KAN DET VA!!
Köpte ett Friskis & Svettis kort och nu är jag igång OCH det är sååå kul!?

Så Kicki du kan också!! KOM IGEN! Jobbigt första veckorna men man får bita ihop!
Jag äter dessutom typ LCHF inte strikt men typ. MÅR SÅ BRA!!

Symboliken i bilden är så fin.

Tack för fina ord i ett av mina inlägg ang blogga eller inte! Det värmer!
(Är igång lite igen)

HJÄRTEKRAM

Anna sa...

Jag hänger på, jag har slarvat!!!!
Vi får puscha varann!!!
Krma