15 februari 2013

Kärleksfullt




Gråväder idag och ingen större lust att gå ut!

Tack Bodrum för alla fina bilder jag fick där! Gallret har hjärtliknande mönster och siffran på huset är tre, en siffra som används för att få till ett hjärta!
Tror huset har byggts med kärlek och omsorg till någon familj som behövde tak över huvudet. Stenarna har hämtats och burits flera kilometer från bergen i närheten... 
Ser lite konstigt ut med fönstret/dörren på andra våningen, har det funnits en balkong? Nedtill ser ännu konstigare ut, har det sjunkit!Bor det någon där, nej, ser mer ut som ett förråd...eller?!

Idag har jag varit ledig och har kärleksfullt tagit hand om min dotter som är lite febrig, hon har legat i soffan och tittat på TV, datorn, mobilen och jag har kommit med juice och mat!:)

Fler fönster------Klick!



14 kommentarer:

Pumita sa...

Jag ser mycket omtanke i dina bilder. Någon har byggt detta vackra hus för att "sätta bo" och den nuvarande ägaren har placerat grönska utanför fönstret för att gästerna ska känna sig välkomna. Det är kärleksfullt!

Och så hoppas jag förstås att ni kryar på er omedelbums! :)

Anna sa...

Jag är väldigt glad i stenhus och kan helt självklart se kärlek i dina bilder..vackert.

Jag hoppas din dotter kryar på sig och att du klarar dig från förkylningen

Diana sa...

Det var verkligen helt underbart! Du hittar verkligen underbara objekt!

Rajson sa...

Älskar fotoobjekt som detta!
Ja tänk vad mycket kärlek det har kräts för att bygga detta!
Fint bidrag!

BP sa...

Åsså har någon kärleksfullt ställt en grönsak framför huset till vänster också;-)
Älskar bilderna och tycker att "nummerskylten" på den högra bilden är ett riktigt blickfång, trots att den är så liten.

Susanne sa...

Fint stenhus med välarbetade fönstergaller.

Anonym sa...

Ett sånt gammalt fint stenhus kan man inte känna annat är kärlek till.

Jah Hollis sa...

Fin variant på veckans fönstertema. Skönt med någon som tar hand om en när man är sjuk.

Jah Hollis sa...

Fin variant på veckans fönstertema. Skönt med någon som tar hand om en när man är sjuk.

Anna sa...

Finns mycket och fota där, vi får nog ordna en fotoresa :)
Kram

larans sa...

Med dina ord som förtydligande, visst är det här kärleksfullt. Och fönster finns där ju också!

Miss S. sa...

Gud vad fint!

Stare Ström sa...

Det var en vacker gammal byggnad.

Erik Semlan sa...

Det var onekligen ett äldre hus gjort med mycket kärlek.
Stenhuset ser ut att vara byggt omsorgsfullt. Spännande fönster, jag tror nog det bott folk där, även om ingen bor där nu.
Din dotter blir säkert snart frisk igen, när du så kärleksfullt tar hand om henne. :-)