Damen går så fort, med långa stora steg! Hon verkar ha bråttom. Hon bryr sig inte om att hon kliver i vattenpölarna. Vattnet stänker ända upp till Lill-Nisses ansikte. Hihi, det här är ju kul!
Oj, nu kom det en droppe till!
Det blir fler och fler folk kring damen och Lill-Nisse. De går in genom en stor port. Den är fint dekorerad med granris och röda sidenband.
Aha, vi är i en kyrka! Det verkar redan vara fullt, och damen får snällt ställa sig långt bak, tillsammans med andra som har kommit lite sent!
De måste verkligen ha kommit i sista sekund för svag musik börjar höras. Ljudet kommer från andra sidan porten. Porten öppnas och ett nytt ljus letar sig in. In kommer...
Men flytta på dig då! Någon står i vägen, har ställt sig mitt framför honom! Han lutar sig framåt, lite till, bara lite till så kanske jag kan se. Lill-Nisse hinner inte tänka, han ramlar ned och landar på damens pälsklädda, genomblöta, vinterstövel! Han rullar ned på det kalla hårda golvet. Vågar han röra på sig...
2 kommentarer:
Stackarn, va händer nu? vill veta nu :)
Åhhh... när kommer fortsättningen?
Skicka en kommentar