13 maj 2009

Kunglig trädgård

Fritillaria meleagris

Kolla, kungsängslilja i min rabatt! Trodde inte riktigt på det när jag förra våren köpte två krukor för att ha inne! De torkade ut rätt så snabbt (konstigt?), så jag grävde ned dem och tänkte att de kommer väl upp, om de vill komma upp...och det gjorde de! Fler knoppar är på gång! Jag har alltid tyckt att den blomman är så häftig!!!

Idag gick jag upp tidigt för Julia skulle ha skjuts till stationen. Det var samling 6.40!! Hon och andra kamratstödjare skulle till Skansen. Vaknade flera gånger, för man är ju lite orolig att man ska försova sig när det är något annorlunda på gång! Jag hade ställt både väckarklockan och mobilen!
På vägen hem ringde jag och väckte Filip för han skulle ta bussen till skolan, så jag inte behövde åka en vända till! Han stod redo vid vägen och väntade när jag kom hem, bravo Filip!

Jag såg inte hela tävlingen igår...ena bidraget var ju värre än det andra! Malena var riktigt bra! Andorra tyckte jag om men de gick inte vidare! Nu vet man vad man ska göra på lördag kväll! Tur att hon fick ett tidigt startnummer så orkar man hålla sig vaken...

Nu ska jag förbereda för sotaren. Han ska komma och sota pannan (senaste skönhetsprodukten...). Måste upp på vinden och sopa bort råttbajshögarna, rensa bort prylar i trappan, stänga av pannan så att den svalnar och ställa dit något plåtkärl med lock till askan, vet inte riktigt vad jag ska ta?!

1 kommentar:

Anna sa...

Passa dig för sotarn :), jag har sett Kungsängsliljor i en trädgård här i närheten, har så gärnavelat ta kort men ej vågat smita in, men nu har ju du satt in ett kort. Kram