18 april 2009

Öppet hus


Det var öppet hus i scoutstugan (där har jag aldrig varit förut)! Det var Rogers kusins sambo som fyllde 50 år! Jag gjorde en diskborstebukett, i stället för riktiga blommor! Dem får han användning för, för han låter alltid fredagsdisken stå, och går upp tidigt på lördagarna och ställer sig och diskar! Vi brukar också göra så ibland, lämna disken alltså, och då säger vi bara att vi ska gör en Rune! Det bjöds på potatissallad, kallskuret, frukt, bröd och ost. Kaffe och tårta fanns det också men jag hoppade över tårtan för jag hade mina uppklippta byxor på mig och då blev jag påmind...
Vi stannade ungefär en och en halv timme för sedan var det dags att åka hem till Julia och hennes kompis Fanny. De hade gjort tacos!

1 kommentar:

Anna sa...

Häftig blomkvast, här går de också åt diskborstar för jag har ju ingen maskin :)