19 april 2009

Kalla nätter

Snälla, söta, busiga Buster blev 13 år!

Tycker nog lite synd om överlevnadshajkarna! Jag vaknade vid femtiden och det var 2 minus ute! Öppnade fönstret i sovrummet och försökte somna om, men det gick inte! Det måste ha varit kaffet som jag drack i går kväll! Det var varmt och skönt under täcket men rummet kändes väldigt kall när jag klev upp. Hur ska det då vara där ute, under presenningar med stora glipor?! Jag kommer ihåg när R och jag gjorde vår första vandring på Finnskogsleden, tillsammans med Buster! (B var svärföräldrarnas hund, som tyvärr inte finns kvar idag). Jag kom speciellt att tänka på den vandringen med tanke på kylan! Vi övernattade i en kolarkoja. Mysigt tänkte vi, för det fanns en liten eldstad. Problemet var att det inte gick att elda, rykte bara in! Det var svinkallt! Endast nästippen stack ut genom ett litet hål i sovsäcken. Buster låg väldigt nära mig men det hjälpte inte mycket! Vi vaknade (om man nu över huvudtaget hade somnat) vid 5 tiden och packade ihop våra saker och gick vidare! Inte så långt därifrån fanns det en stuga! Där kunde man elda och vi kunde ta igen vår nattsömn så att vi kunde fortsätta vår vandring med pigga ben! Aldrig mer, sa jag efter den vandringen!

Inga kommentarer: