23 februari 2011

Mindfullness

Öva dig att närvara
.

Foto: Julia


Sitt med rak rygg på en stol utan att luta dig mot ryggstödet.
.
Fäst uppmärksamheten på andningen och blunda. Fokusera på andningen och lyssna på andetagen. Känn efter om du har andningen i bröstet eller magen.
.
Följ inandningen hela vägen in igenom näsan eller munnen i ett ordentligt andetag. Följ sedan utandningen hela vägen ut. Fortsätt så. Låt dina tankar komma och gå, det brukar vara fullt av dem. Se tankarna, släpp dem och fokusera igen på andningen. Källa: livelife
.
Jag tänker väldigt mycket och det här handlar då bland annat om att släppa taget om tankar framåt och bakåt i tiden, inget annat...plus att det finns 9 bra skäl till enligt en lista!

Nu släpper jag tanken- "måste ut och gå"...
.

8 kommentarer:

  1. Jag har gått på sånt och det är så skönt och avkopplande !!
    Jag behöver det ibland...
    Ha en fin dag...
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  2. Det där borde jag bli bättre på!
    Kram

    SvaraRadera
  3. det där gör jag minst en gång om dagen och det är så bra, för på mig hjälper dig..tycker att jag tänker mer klart och är mer avslappnad :)

    ha en fin dag !
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Det fick jag lära mig förra hösten men hjälpte inte mig. Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Hoppas du skriver en rad, då blir jag glad!:)