14 februari 2016

Roadtrip Sri Lanka, del 4.

Stranddusch!

29 dec 2015

Uppstigning för vissa, R och F! De skulle på djuphavsfiske och fick med sig hotellfrukost i varsin påse. Jag vände på mig och somnade om! J knackade på dörren 8.20, hon var hungrig! Det var jag med så det var bara att kliva upp. Det blev en stund vid poolen för vi tänkte vänta på grabbarna där. (fick en bättre bild på ekorren idag...men var är den?) Det var skönt med poolbad också, blev både simning och bollspel. En ung familj med en dotter var också där. Pappan var intresserad av J:s lilla filmkamera och frågade om den. Han hade varit på Sri Lanka 15 gånger och de planerade att köpa ett hus där. Redan vid 11-tiden kom F & R tillbaka med kvällsmaten i en påse!:) De hade haft lite otur för det var så stora vågor och en av dem mådde lite dåligt! Jag hade skickat med åksjuketabletter men de intogs försent...
De hade sett valar på håll (inga bilder togs för de hade fullt upp med att hålla koll på vågorna)! Vi har planerat att åka på valsafari, hoppas det är lugnare på havet då! Det blev en siesta för F innan lunch, övriga var vid poolområdet. Problem med internet idag!
Jag tog en omelett till lunch, den var väl sådär!

Strandhund.

Vi planerade att ta en promenad, hela familjen, efter maten och då var det dags för R att vila! Vi andra gick ner till stranden och väntade. Det började regna så vi gick tillbaka igen!
Det slutade att regna och vi tog en strandpromenad. Sanden var så mjuk efter regnet så man lätt sjönk ned! Bra motion!

Strandväxter.

Bodyguard

Strandbåt.

Skilda världar!

Vi gick så långt man kunde gå och stannade till vid en strandbar som vi såg på vägen dit. Glass med fruktsallad och öl beställdes. Tog det tid? Ja! Nästan så vi gav upp och tänkte gå!
-Han får fem minuter, sen går vi!

Strandbar!

Strandbrud;)

Han klarade det! Vi ville ju hinna äta och dricka innan det blev mörkt!

Strandspel.

Det var så vackert att gå där längs med stranden när solen var på väg ned!
I vanlig ordning stod en vakt vid spåret när vi skulle gå över till hotellområdet! Calypsomusik spelades i restaurangen! Det var fullt med folk och när vi skulle äta så fick vi sitta där nere, men det gjorde inget för musiken var där uppe!

Tågfart!

Menyerna kom fram...men vi har ju redan beställt, eller vi hade redan fångat maten/fisken och J hade beställt det hon ville ha! Vi satt där och studerade alla människor omkring oss medan vi väntade...sedan kommer jag inte ihåg om det hände något speciellt ( skrev det här den 1 januari)!

Fångsten!

Pinacolada (den var det fart i)!

Poolkonst!

Det var inte alltid det hände så mycket...okej, fisketuren var händelserik men jag var inte med och det var jag bara glad för! Det går ju bra att bara titta på bilderna också!:)