09 september 2014

Mönster


Mönstertidningar från 1923! 


Flera lager med olika mönstrade tapeter! 


Jag klipper ur tidningar och gör mönstercollage! 


Det här är mitt bidrag till veckans tema i FOTOTRISS! Jag har blivit en flitig användare av Instagram och har varit med och trissat där från start...här på bloggen är det mitt första efter semestern...
 Måste nog skärpa till mig lite!

Det TÄVLINGSDAGS igen och jag har fått det hedersamma och roliga uppdraget att plocka ut 8 finalister!! Själv får jag avstå från tävlingen denna gång! Tre vinnare får presentkort från COOLSTUFF! Det finns många roliga och smarta grejer där, själv har jag kunnat gotta mig i en del saker så som grilliput, bagagevåg, frozzypack...

Nu ska jag fortsätta att titta på alla fina bidrag...blir inte lätt det här!



9 kommentarer:

Violen sa...

Fin triss med olika mönster! Faller för mönstertidningarna, kul att se mode från gångna tider!
Ha en bra dag!

jeanette sa...

Så vackra bilder. Den första är fin och ditt mönstercollage blir jag nyfiken på.

cissi sa...

Fin triss där din första bild väcker minnen från barndomen. Min mamma hade en låda full med just såna mönster till kläder! Alla hade hon dessutom använt någon gång.

BP sa...

Snacka om blandteknik när den är som bäst. Du kan t o m riva tidningar och olika spetsar/dukar och sedan måla på dom. Gamla böcker i stället för tidningar ger också häftiga effekter.
Googla Ulla-Britt Hede för inspiration!
Lycka till med domareuppdraget!

Lottisen sa...

Kul med sà gamla mönstertidningar!

Scaniatjejen sa...

Vilket coolt mönstercollage! Fin triss!

Vi i Kasperian sa...

Riktigt spännande triss!
Alla bilderna.
Roligt med mittenbilden, där man kan följa hur man tänkt sig rummet, under olika epoker. :)
Berit E

Åke sa...

Vackert igenom hela trissen! Även bakgrunderna innehåller mönster :) Läckert trissat!

Mias Mix sa...

Vilken nostalgitriss! Sådär gjorde alltid min gammelmornor. Har kvar gamla klippböcker efter henne.

Tusen tack för att du valde mig som en av finalisterna! Har aldrig varit i final förut och det känns jättekul!