07 mars 2014

Sidbyte



Det går ju bra det här! Tänkte att en ledig dag i mysens tecken får mig att bara vara glad och det var jag också... Min son är på gång och ska sälja sin bil och har lagt ut den på blocket! Han hade fått ett par svar och den ena var att byta sin BMW till en Merca! -Nej, inte en Merca, var min spontana reaktion och orden for ut ur min mun! Jag var inte irriterad eller arg men med tanke på minen jag fick av min son...Vi är väldigt sällan ense när det gäller bilar! Jag min dummer kunde väl hålla tyst och låtit honom få vänta in de bilder som han hade bett om och sedan fatta ett beslut! Min reaktion var bara att den skulle kosta lika mycket att reparera som den han har nu...

Det ovan skrivna blev en anledning till att flytta armbandet till den högra (vill helst ha den på den vänstra med tanke på toabesök, eftersom jag är högerhänt)! Tur jag väntade med att flytta det tills mannen hade åkt för det var egentligen den största orsaken till att det blev ett byte... Inget allvarligt men ändå, jag hann tänka negativt!! Du som inte läst mitt förra inlägg fattar nog inte vad jag menar eller vad jag skriver om!
Dag 5: Flytta armbandet till höger arm, start från dag ett igen av trettio positiva!:)

Nu ska jag snart sätta på mig armbandet! Jag blev faktiskt lite irriterad när jag skull kopiera bilder från minneskortet till datorn...den började kopiera och bara hoppade ur!! Testade flera gånger men nej, samma sak igen...och igen!

Då får bilden ovan symbolisera det jag egentligen tänkte berätta idag! Den är från vinfestivalen utanför Rom.
Vi har fått en ny sophämtare, en sophämtare som vi redan för en och en halv månad sedan trodde skulle komma, eller har det redan gått två?! Jag har ringt dit och mannen har ringt och även skickat meddelanden till kommunen! Vad händer? Ingenting! Så går det när man vill dra ned på kostnaderna!
Nu har vi två sopsäckar som står brevid soptunnorna och komposttunnan är också helt överfull! Händer inget innan söndagen skickar jag in den till Veckans bild (om jag nu kan få till kopieringen...var är sladden?)!

Ännu en ledig dag, aahh det är så härligt, livet är underbart!

3 kommentarer:

ansepanse sa...

härligt med lediga dagar :) Maja har varit ledig hela veckan :)
skönt att kunna tänka positivt
kramar

BP sa...

Även här kan jag inte låta bli att skratta (bara liiiiite;-)).
Förstår din reaktion på Mercan. Mercor är bilar för gubbor - så är det bara.
Å det där armbandet (du skojade väl igår eller?!!!!) verkar vara en alldeles finurlig fin sak. Börjar nästan tro på dess verkan.

Förresten är bilden du lagt upp helt underbart. Gillar sådan "street art":-)

Decdia sa...

Hihi, det där armbandet får verkligen hoppa fram och tillbaka. :)