16 oktober 2013

Nu börjar resan...



En vecka har gått sen vi kom hem och tiden går så fort, väldigt fort! Har det med åldern att göra?

Jag har säkert skrivit det tidigare men jag måste i så fall upprepa det: Resan var helt underbar! Först några dagar bara med familjen och sedan kom mina syskon med respektive! Det var första gången vi reste tillsammans allihop och det gick riktigt bra! Vi är lika i grund och botten men vi har också vissa olikheter som blev mer tydliga på resan...det hela går ut på att man måste acceptera och visa hänsyn till varandra! Tycker vi lyckades bra med det...inga slagsmål och vi blev inte heller osams!:)

Jag börjar med en minuslista som ändå kan vändas till något positivt:

- Mannen hade bara bokat in oss med bara handbagage vilket gjorde att det var svårt att veta vad man skulle packa och mycket glömdes bort och blev kvar hemma. På vägen hem såg jag på min biljett att det visst var en extra väska på mig! -Inte tänkte jag på det, kom inte ihåg, det var så länge sen, sa R. Jag skulle väl ha tittat extra noga på biljetten... Klarade mig bra med det som var packat ändå, det fanns ju tvättmaskin!
- Vi tvättade och R tyckte att det inte kändes rent ändå! Jodå, sa jag du bara inbillar dig, mina trosor är ju rena! När jag efter ett par tvättar tittade på flaskan igen (med glasögon) såg jag att det var mjukmedel:) Nåja, det snurrade i två timmar så hyfsat rent blev det väl ändå!!
- Andra dagen i Rom när vi hade varit till havet och var på väg hem med tunnelbanan blev jag av med min mobil!! Jag hade den i en liten väska med dragkedja. Det var fullt med folk och jag hade familjen på varsin sida om mig...när vi klev av tyckte jag att väskan kändes lätt, dragkedjan var uppe och mobilen borta!!! Snabbt började familjen spärra numret, byta lösenord och där stod jag och tänkte: -Vad var det som hände egentligen?
- F tycker inte att det fanns så många snygga italienskor att titta på men på polisstationen fanns det en som inte var så tokig!
- Jag ringde till mitt försäkringsbolag Länsförsäkringar och de skulle skicka en blankett. Ingen blankett fanns i brevhögen när jag kom hem, inte heller på fredagen! Jag ringde i måndags och de skulle skicka en "igen"...fortfarande ingen blankett!! Tur jag har min gamla mobil kvar, och den fungerar, tack syster för att jag får låna ditt kontantkort!

Nu kan det bara bli bättre!!:)


7 kommentarer:

Anna sa...

Ja de känns som man varit hemma en evighet, klart man vill tillbaka för vem vill vara här hemma i kylan och jobba :)
Ja allt flöt ju på bra, vi är ju rätt enkla allihopa!

Va synd med väskan då, hade nu ju kunnat packa på ett annat sätt och handla med lite ost o sånt hem :(

Kramis

Kicki sa...

Ja eller hur, man kunde ta ut svängarna lite mer!

Susjos sa...

Trist det där med mobilen :-(...

BP sa...

Ja så kan det gå, men shit med mobilen. Suck!
Åsså älskar jag din bild med killen som bär. Perfekt! Den bilden kunde jag ha tagit;-)

BP sa...

Glömde ju säga - asgarvade åt ditt tvättexperiment. Det kunde ha varit jag om man säger så;-)

Freja sa...

Ohh, ska hålla extra hårt i mina prylar när jag reser till Amsterdam med ungarna på fredag... Inte nått kul att bli av med grejor!

Miss S. sa...

Usch vilka fräcka människor som snor saker :O