13 augusti 2013

Jesus Amalia!



Jag vet!! Du är ivrig på att få höra fortsättningen av roadtrippen men först kommer det här:
Det var i söndags eftermiddag och vi skulle äntligen få smaka på en himmelsk sorbet som Julia hade gjort! Fyra lager, fyra olika smaker! Till det, jordgubbar och Arlas mjukglass som äntligen har kommit hem:) Jag hade fått en bit tilldelad och klickade själv på glassen, tog en bild med mobilen och började äta! När jag hade ätit blev det en Instabild och såg att glassen såg ut som ett ansikte! Det var ju roligt!:)

Morgonen, dagen efter, hade storasyster tipsat mig om att skicka in bilden till Aftonbladet! Jag klickade vidare på länken som hon skickat och tänkte: -Ja, det kan jag väl göra! Efter det tag ringde det på min mobil. Jag var fullt upptagen med att böja till skalmarna på mina nya glasögon och brydde inte om att svara (kände inte igen numret)! Strax efter ringdedet igen, samma Stockholmsnummer...svarade inte, var inte klar! Efter ett tag ringde det igen, ett mobilnummer och jag svarade! -Hej, jag ringer från Aftonbladet...


I tidningen idag 


Imorse fick jag veta av min andra syster att det var 1700 delningar på Facebook och 54 Twitter!!! Herregud hade jag vetat det här!! Idag på lunchen var det ett 08-nummer som ringde men jag hade inte tid att svara just då! Jag kan härmed intyga att det skrivs inte alltid som man säger...och inte kan de stava heller!

Läs mer på Aftonbladet...blir helt slut!



4 kommentarer:

Diana sa...

Är det du som ligger bakom det hela?! Coolt!
Jag såg rubriken och tänkte på en grej som jag lärt mig när jag nördat mig i "onödiga fakta".
Människan är inställd på att känna igen ansikten, därför pusslar vår hjärna ihop ansikten där det egentligen inte finns något. Som er glass och tex ansiktena på Mars yta.

BP sa...

Jamen!!! Nu är du ju rikskändis! WOW!!!!! Å Jesus ser ut som man tror att h*n ska se ut. H*n påminner faktiskt om en sandskulptur, fast i fel färg då!
Bra jobbat Kicki! Är impad och otroligt stolt över dig!

PS. Av allt på tallriken hade jag nog bara ätit Jesus. Å stavningen ska du strunta i - liksom min egen också;-) DS.

Susjos sa...

Nämen var det du?!!!! Haha, så kul! Man kan verkligen skriva Jesus amalia!!!
Å snacka om rikskändis nu ju!!!

Anna sa...

Du kanske ska börja sälja Jesus-glass :)
Så stolt över syrran!!
Kram