25 juli 2013

R som i...


Halv elva var lite lagom tyckte jag, lagom att gå och lägga sig så man inte vaknar klockan mitt-i-natten och tror att det är morgon... Där låg jag, magen kändes lite svullen och det värkte lite... Kände jag efter lite längre ner så värkte de nog i mina tår på ena foten också, en värk som jag aldrig känt förut!
Genom väggen bakom mitt huvud hördes TV-ljudet. Jag la mig på sidan, på andra sidan och på rygg igen och somnade så småningom! Vaknade av matdoft från köket som letat sig in efter att mannen lämnat dörren öppen (det brukar vi ha) när han kom och la sig! Somnade om, drömde om restaurangbesök... Vid halv-två-tiden vaknade jag igen, mannen snarkade! Jag tog mitt pick och pack och gick till soffan (tur vi köpte en stor soffa)!

Hörde ljudet av en dörr slå igen, sonen kom hem! Tittade på klockan, den visade ungefär tre!! Somnade efter ett tag igen och vaknade av en...fluga! Men hur spännande är det att hoppa från en kind till en annan, vidare ner till foten för att sedan komma tillbaka upp till huvudet igen, hopp, hopp, surr, surr...tror jag höll på att bli tokig! Varmt var det också, upp och öppna fönstret. Trodde att jag kunde locka ut flugan...men icke! Klockan var ställd på halv 8 men jag klev upp efter 6, det var ingen idé att försöka sova mer!

Är det det här som kallas för resfeber?!




Jag har varit på roadtrip med mina andra syskon men det var ett antal år sedan, syns kanske på kläderna (jag längst till höger)! Svägerskan var också med, det var hon som fotade det här ögonblicket, mötet med ortsnamnet uppkallat efter vårt efternamn!:)

Jag hade först inte tänkt att ta med datorn men eftersom inte alla har FB eller Insta så gör jag det i alla fall. Igår rensade jag gamla bilder från år 11 och 12, så nu känns den lite piggare! Idag bär det alltså av! Vi åker vid ettiden efter en lunch tillagad av Annas man! Vi kommer att köra 100 mil och kommer att vara framme på fredag morgon! Där väntar moster Irma med frukost!:)

Ny rapport kommer alltså imorgon! Vi kör försiktigt! Kram

6 kommentarer:

Anna sa...

Ha ha ungefär som min natt, gick upp 4.20 men sov hyfsat fram till dess.
Vi har mycket socker i bilen som piggar upp :)
Kram

Anna sa...

Mest impad av brorsans shorts :)

Fina Frun sa...

Ha det så kul!

BP sa...

Resfeber, helt klart! Nu har ni ju redan hunnit 10 mil in på er resa! Ha det underbart utan flugor;-)

Diana sa...

Var det Finland som gäller nu? Ha det så trevligt på semestern, alltid skoj att komma iväg på nåt!

Miss S. sa...

Att åka hundra mil låter jobbigt x/