14 juli 2013

Bra start?



Ja, till en början! Jag slutade redan klockan ett i fredags och lunchade med A från jobbet! En tid hos frissan var bokad och jag fick lite tid över. Sakta jag gick genom stan, gata upp och gata ner. Det satt en katt nedanför slottet. Jag stannade till och pratade, men den bara satt där och verkade inte tycka jag var intressant! Det kändes overkligt att gå där, min semester hade precis börjat!

Senare mötte jag upp R och vi gick och satte oss vid ån nedanför slottet. Solen värmde våra ryggar så skönt medan vi åt av osten, salamin, parmaskinkan och brödet. Vi drack vin, vi drack vatten och så småningom började vi snegla oss omkring efter en bänk att sitta på! Vi gick vidare till en uteservering och vid åttatiden blev vi hämtade av sonen!

Idag känner jag mig lite förkyld, har ont i halsen och lite hängig. A hade också vaknat med halsont och feber! Vem har vi blivit smittade av?! Det får bli en tidig kväll så jag känner mig piggare i morgon!



3 kommentarer:

Susjos sa...

Åhhh så mysigt, ja inte halsontet då! Krya på dig och ha en underbar semester!

BP sa...

Välkommen tillbaka periodaren;-)
Ja med så många läckerheter och vin en svensk sommar är det väl klart att man får en sommarförkylning på köpet. Man ber ju liksom om det;-)
Nej skämtar bara! Hoppas förkylningen går öve snart såklart!

Anna sa...

Nu får vi inte bli mer sjuka, snart drar vi!!
Kram