11 mars 2013

Lava



Idag ska Lava åka hem!
Jag kommer att sakna hennes goa blick, de kloka ögonen...men kommer inte sakna hundlukten, slickandet eller att hon har favoriserat Roger! Få se om det slutar klia i mina ögon!

Hon har följt honom som en skugga och nästan vägrat gå ut och gå med oss andra när han varit hemma!:) 
Lava och Saffran har börjat vänja sig vid varandra mer och mer, pussat varandra har de också gjort! Jag förstår att det kan vara svårt att förstå varandra, ett spinn kan uppfattas som morr och en glad svansviftning som en fiende!
Visst ser hon lite ledsen ut?! Tyvärr skadade hon en klo första dagen när hon var ute och busade i den hårda snön. Bilden blev lite grynig för jag ville inte använda blixt och behövde ljusa upp bilden en hel del!
Tänk att jag är ledig idag igen! Jag njuter...men idag åker dammsugaren och moppen fram, det är väl ungefär det jag orkar göra idag:) 

Nä, det här inlägget blev alldeles för långt, tror jag stryker det mesta...
Hej då, vi ses snart igen!:)

2 kommentarer:

Diana sa...

Men vilken söt liten vän ni haft på besök!
Tur att man inte märker hundhåren och doften på samma sätt när man själv har hund. Men så fort man är utan, jösses vad man tycker de skräpar ner. :)

Anna sa...

Lava ser skyldig ut till något bus tror jag!
Så du känner dig allergisk?
Kram