04 maj 2015

Färdig(g)rävt!




Grävisen är klar och det här var familjens sysselsättning i helgen (jag lyckades smita iväg till jobbet i lördags...)! Igår blev det en heldag ute och det känns i kroppen kan jag säga! Det flöt på bra tills vi upptäckte en pall med avvikande struktur och färg! Just ja, där var det...så då var det bara att lyfta upp ett antal stenar och ersätta med de nyupptäckta! Så går det när man inte läser receptet ordentligt!! Nu fattas några stenar och passbitar som ska sågas till!

Det blev en mysig helg trots att kroppen känns lite mörbultad, roligt att kunna göra något tillsammans hela familjen!
Nu börjar stressen komma krypande, det är mycket som jag ska hinna med innan fredag då det bär iväg på en resa! Ska försöka låta bli att oroa mig så jag inte blir drabbad av bältros...jag tar en dag i taget och det som inte hinns med finns kvar när vi kommer hem!

PS. I år ska jag köpa kalkputs och bättra på färgen på huset! Kan ju inte ha nya plattor och en vägg som ser ut att falla ner vilken minut som helst!




2 kommentarer:

BP sa...

Rävmaskinen - hahaha! Sådana grävisar och skyltar gillas skarpt!
Hägligt med en resa snart! Take it easy before you ho crazy säger jag bara!

Susanne ❤️ sa...

Men vad fint det blir :)
Vad kul att vi båda har valt denna marksten :)
Ta hand om dig nu och vila kroppen
Kram Sanna