31 juli 2011

Resan till Gümbet, Bodrum, del 5

Hotellet
Naturen/djuren
Byggnader/människor
Mat/restauranger
Shopping/nöjen
Havet/stranden

Tänkte först ta allt som var kvar, på en och samma gång men, det blev så många bilder så jag delar upp det! Orkar ni med mera??

Favoritmatstället var ändå på vår egen lilla terass där vi åt frukost, pasta, snacks och ibland bara lite plockmat!

Vid poolområdet på hotellet Dedeman kunde man beställa t ex kyckling i korg eller hamburgare i korg. Det smakade helt okej!

I Bodrum fanns det många ivriga inkastare som ville visa deras menyer med den bästa maten i stada, bland annat den här mannen (som verkade vara van vid att bli fotograferad).

Vi valde det här stället iställe!

Pizzabagarna arbetade så att det blev

som musik i öronen -tatamtatamtatatam...

(spelade in ljudet tror jag, ska leta...)

Pizzorna var ungefär som panpizza!

Här var vår inropare!

Restaurangen längre bort kontrade

med ljud från sina pizzabagare!

Saray Zetas, ett ställe som Ving rekommenderade i Gümbet, gick vi till tre kvällar. Personalen kändes genuint intresserade och var mycket trevliga. Vi behövde inte tala om vad vi ville ha att dricka när vi kom dit andra gången, det visste de redan (ingen idé att försöka ändra på det då)! Sanningen att säga, när de visste att vi skulle åka hem, behövde de inte jobba så hårt med att locka oss tillbaka. Men det var ett bra ställe!

Här en gryta som min man ville prova och som man skulle vara två personer för att kunna beställa! Först tyckte jag att den smakade gott men märkte att den till största delen innehöll svamp och när den började svalna så kom svampsmaken fram, det var inte min favorit. Däremot var det det godaste han hade ätit!

Inte illa att ha Richard Gere som inkastare;)

Till sist vill jag ännu en gång varna för det här matstället! Gå inte dit!

4 kommentarer:

BP sa...

Nu är jag tillbaka i Turkiet igen, tack Kicki!!! Samma erfarenheter, dock inte samma matvanor måste jag säga, förutom grytan som jag gillade men inte maken. Kul med olika smak!!! Å Richard Gere slår ju nästan min Danny;-)

susjos sa...

Oj så lik Richard Gere! :)

Maya sa...

Jag har ju aldrig varit i Turkiet men tror att det kan passa mig... bara jag slipper hamburgare och pizza... inte min favorit mat!
Grönsaker, fisk och skaldjur står högst upp på min lista :)
Ha en härlig kväll!
Kram Maya

Anna sa...

Mycket matställen men gillar nog Geres bäst :)
Kram