24 april 2011

VARNING för ormar!



Idag fick vi se tre ormar. Den första var i hallen när jag var på väg ut, det var en liten huggorm!


-Filip, kan du komma och ta bort en orm?! Filip kom ner och tog en sopskyffel och borste, bar bort ormen till andra sidan vägen och släppte den på åkern.

"Vår" sommarkatt kom och stannade upp, hörde något, ryggade tillbaka, hoppade till...jag blev nyfiken och gick dit och tittade, den hade tagit en liten huggorm! Katten åt upp den!

Lite senare när jag satt i hammocken och tittade mot dörren, kom katten igen och samma sak upprepade sig! Denna gång var det en stor snok men katten åt inte upp den!

Det var någon som var snabbt framme och krattade bort löv längs med husväggen! Det var jag som var någon och lite nervös var jag över att det skulle dyka upp en till orm!


4 kommentarer:

ansepanse sa...

nej fy!! jag avskyr ormar, jag har sådan extrem ormfobi
kram

Anna sa...

Tur att dom inte kom fram förra helgen!!

Kicki sa...

De dyker alltid upp så här på våren, så egentligen är vi vana men jag blir nog aldrig riktigt van ändå!

BP sa...

Herregud - jag hade svimmat. Håller nästan på at göra det här framför skärmen. Ormar är jag otroligt rädd för och då vet jag inte ens vad dom heter eller hur dom ser ut. Grrrrrrrrrrrrrrrr