23 april 2011

Åh, German!

Vi har ätit traditionell påskmat hos svärföräldrarna, tagit det traditionella fotot på barnbarnen, skrapat de traditionella trisslotterna med småvinster! Det blev fisk i alla former och det fanns allt möjligt annat som jag hoppade över:) Jag är så mätt!


Men!

Jag säger bara, German!


Igår testade vi, eller jag satte min man på att testa ett recept från Landgång i Australien, närmare bestämt helgrillad lamm! Nu hade vi bara lammfiol, gnissel, gnissel...


Men jag säger bara, testa det här! Det smakade inte lamm! Det är samma sak som att jag inte vill att fisk ska smaka fisk, om du förstår vad jag menar!?


Vi gjorde också potatisgratäng och en kall sås från samma program! Bilden ovan är tagen i början av grilltiden. Den här biten vägde 1,8 kg och räkna med att det tar drygt två timmar! Vi la den i marinad på morgonen, samma dag!

11 kommentarer:

Viktkamp sa...

Gud vad gott det såg ut, jag ÄLSKAR lamm=)

BP sa...

1. German??!!!
2. Lamm ska smaka lamm;-)
3. Grillad fisk ska smaka fisk. Annan tillagad fisk ska inte smaka firre, där håller jag med fullständigt.
4. Grillbilden såg himla mums ut. Vi åt också lammstek ikväll.
5. Svar: Nej jag kunde inte vänta. Ville inte förfrysa mina tår i 13 grader;-)

Fina Frun sa...

nja lamm på tallriken är ingen favorit här.
Kram/Fina Frun

Anna sa...

Lamm i Turkland smakar lamm :)

Jess sa...

Jag förstår inte heller German?!
Jag gillar lamm, men det får absolut inte smaka kofta!

Jess sa...

Du har en award att hämta hos mig! :)

Petra sa...

Lamm är inget för mig men det såg spännande ut.
Kramen Petra.

bokhyllan sa...

Mmmmm... ser gott ut!!!

4U2 sa...

Ser gott ut! Gillar inte lamm - jo, makens lammstek annars inte.

Helene sa...

Gott såg det ut iallafall = ))
Ha en fin kväll.
Kram Helene.

Miss S. sa...

Äter inte lamm dock - men det ser gott ut iallafall.