10 juli 2010

Strandliv

Mina bleka män:)

Utsikt från bryggan.

Zoom!

Mina (bleka) fötter!


Det är charmigt att bo så nära inpå ägarna, de bor under oss! Huset ägs av mamma, 93 år, och sköts av dottern! Nu hade dottern glömt att meddela sin dotter att vi skulle komma, och vi kom lite tidigare än incheckning! Vi fick välkomstdrycker av svärsonen, i form av vatten och iste. När husvärdinnan kom hem (förmodligen från sitt arbete) fick vi en flaska vin och en iste till! Eftersom vi hade varit på resande fot i fem dagar så undrade jag om det var möjligt att få låna tvättmaskinen.
-Vill ni ha det tvättat ikväll eller imorgon?
-Imorgon blir bra, sa jag.
-Lämna det till mig så tar jag hand om det!
-Nej, man jag kan väl göra det själv!
-Nej då, inga problem! Vilken service!
.
Så nu hänger vår tvätt och torkar i solen och snart väntar ett dopp i poolen! På förmiddagen var vi till havet och låg på en av de fyra långa bryggorna. Det man saknar med den här stranden är just en strand av sand så man kan sitta ner i vattnet och känna vågorna skölja in över benen. Här har de förmodligen forslat hit sand och sedan har de byggt en betongkant längs med strandlinjen. Det är inte stenigt i vattnet men mycket gräs i botten. Ja, man kan inte få allt! Det fläktade iaf på bryggan så då blev det inte så flämtande varmt! För min del räcker det att doppa sig någon gång då och då!
.
Någon dag ska vi ta bilen och åka in i Kroatien och se om vi kan hitta en drömstrand!

2 kommentarer:

Anna sa...

Va mysigt!! mycket folk verkar de vara också. Sola på dina ben lite :)
Tänk om vi svenskar kunde bli lite mera gästvänliga, vi har mycket o lära oss.
Bada åt mig me! Kram kram

Anna sa...

Vad härligt det låter!!! :)

Kram