21 juli 2010

Så långt borta!

Fem dagar har gått, det känns så länge sedan!
Vi är hemma nu, kom hem vid tretiden i eftermiddags och två maskiner har varit igång! Tvättmaskinen läcker fortfarande, hade inte mage att be svärfar kolla den! Däremot hade han städat ute i verksta'n och därmed också mitt blivande arbetsrum (kan det kanske bli ett arbetsrum av det, soon, very soon...hittar inte de svenska orden riktigt än, blandar lite:) Den är ju 20 år gammal så det är väl dags!!?? Då vet jag vad jag ska använda skattepengarna till:(

Här i skuggan under trädet fann bilen sin favoritplats!
Tyvärr föll det ned massa kladd så vi var tvungna att köra
igenom en biltvätt på väg till vårt nya resmål!

Jag minns löven som föll ned i poolen och
vi simmade runt och fiskade upp dem...

Jag minns när vi blev överraskade med drinkar
(och barnen med glass) andra dagen!
.
Jag minns alla vackra krukor med blommor som
stod utplacerade lite här och där!
De hade en trädgårdsmästare som kom
ett par gånger i veckan (gissar jag).
.
Jag minns hela poolområdet, tyckte verkligen om det!
Trodde först jag skulle sakna ett område med fler poolgäster,
stoj och stim och en bar med hög musik intill...
men nä, det här var perfekt!

Kvasten som jag hjälpte till att sopa upp löv med,
som ramlat efter en regnig (!) natt!
-
Var det vackert väder hela tiden, eller var det vackert väder??!!
(Ja, jag vet, ni har också haft vackert väder!!)
.
Här gick vi upp till vår lägenhet!

En golvbrunn (markbrunn)! I remember!

Myrorna som gick på tvättlinan,
men det var inga som följde med vår tvätt:)

Vattnet var så skönt, 29 grader varje dag (ibland 30)!

Jag minns Hallo Kitty-bollen som vi använde flitigt i poolen!


När vi skulle åka hem och jag skulle lämna nyckeln var det faktiskt första gången jag kom riktigt nära den gamla damen. Jag tackade henne för allt, och efter en stund kom veckans värdinna (var det kusinen till den första tro?)! Hon kunde inte många ord på engelska och vi hade inte knappt mer än hejat på varandra...ändå blev det puss-och kramkalas och hon ville att vi skulle komma tillbaka nästa år (R hade fått ett visitkort av henne innan)! -Friends, sa hon! -Friends, sa jag. Jag blev lite rörd och tänkte...vi kommer nog inte tillbaka hit, hur mycket jag ändå skull vilja, men vi vill ju upptäcka nya ställen!
Jag var (vi var) helnöjda med boendet, synd att havet saknade sandstrand!

Skönt att vara hemma, men jag längtar bort ändå! När man är borta behöver man bara fundera på var man ska bo, vad man ska se och vad man ska äta!
Jag har fem dagar kvar på semestern och jag ska verkligen bara ha semester och göra vad jag vill!
-
Imorgon kommer bilder på lägenheten!

2 kommentarer:

Anna sa...

Många fina minnen, många fina bilder och mer lär de nog bli.
Jag hatar avsked när man ska gå runt och säga hejdå till alla, känns konstigt på någe vis.
Ja ja,skönt att ni är hemma igen o hoppas vi ses snart. Kram

Anna sa...

Det ser helt underbart ut. Förstår att ni har haft det bra! :)

Kramen