22 juli 2010

Medelhavstema

Smög upp redan vid 7 idag! Skönt att få en stund för sig själv med morgontidningen, en kopp kaffe och en smörgås och njuta av vinden i vår fina...djungel!! Den har förvandlats till en djungel!!

Jag känner faktiskt för att hålla på med lite trädgårdsarbete nu. Inspirationen har kommit tillbaka:)
Men nu blev jag fruktansvärt trött. Julia och jag tog en promenad och det var mulet till en början. På vägen tillbaka lyste solen och mina ögon var vana vid att ha solglasögon, men hade inga nu! Fick en "lightvariant" av migrän. Det brukar gå över efter ett tag, när jag tagit en alvedon, men jag känner fortfarande ett tryck i pannan. Jag kanske inte ska vara för ivrig, kroppen är van vid vila...

I år ska jag köpa pelarcypresser!
Det har funnits i planeringsstadiet länge nog!

Sedan ska jag köpa palmer i höst som jag kan ställa ut på somrarna!
Bananplantan får jag nog hoppa över!

En bra början iaf! Nu ska jag leta fram redskapen och sätta igång! Det ser mulet ut, kanske lite kallt och så blåser det förskräckligt...

2 kommentarer:

Anna sa...

Det blåser här också idag, rätt bra. Temperaturen är runt 20-21 grader.. vilket hade varit bra för en dag på stranden.. om det inte vore för blåsten...

Hoppas du får en bra dag!

Anna sa...

Mysigt med palmer, jag har ju köpt mig ett olivträd i allafall så jag får längta mig bort :)
Kram