11 juli 2010

Längre upp

Roger gick iväg på en promenad till Piran (själva staden) kvart i sju! Hoppas han får tag på färskt bröd! Jag öppnade dörren till balkongen och sitter på sängkanten och njuter av ljudet från sikadorna! Vilken tur att vi kom en bit upp från havet så slipper vi ljudet från biltrafiken, här är så tyst på kvällarna:)

Igår gick vi till en restaurang, lite längre upp ändå!
Julia sitter på trappan och väntar på att vi ska gå iväg!

Vacker trappa!

Snygg bil!

Glasad trappa upp till restaurang Timo, verkar dyrt tänkte jag!

Inte de mest svalaste stolarna att sitta i, i värmen!
Det var ett långbord dukat och jag sa att
vi skyndar oss att beställa innan det gänget kommer.
Efter ett tag kom en busslast med italienare och slog sig ner!
Vi beställde in mixed grill, pommes frites och sallad.
Julia var inte så hungrig så vi fick en extra tallrik och så hon kunde ta av mig!
.
Solen håller på att gå ner
och vi började också gå ner, mätta och belåtna!
.
Filip var sugen på ett dopp när vi kom tillbaka till huset
och efter lite övertalning så fick han med syrran!
Tyvärr så var städpatrullen igång så det var bara att gå in igen:(
Det kanske var lite försent för ett poolbad...
.
Nu är Roger tillbaka och här sitter jag! Ska sätta på Nescafévatten så vi kan njuta av det färska brödet som han hade med sig! -Gå och ta dig ett dopp så fixar jag frukosten:)
Piran såg visst väldigt mysigt ut, med riktigt smala gränder. Vi ska dit men tar nog bussen för det tog en timme att gå dit! Hejsvejs!

2 kommentarer:

Eva sa...

Åh vad härligt ni verkar ha det! Jag har kollat datumen och kan helst det första alternativet eftersom Jesper och William åker på Cup det andra alternativet. Hoppas ni får en skön dag! Det hoppas vi också... idag ska det bli 31 grader... //Kram Eva

julia :) sa...

När jag satt på trappan väntade jag ju inte, du sa att jag skulle sitta där! :D