19 juni 2010

Som en prinsessa

I torsdags morse innan jag klev upp tänkte jag på bröllop,
på fina kläder, på min brudklänning
som låg i en resväska på vinden, jag tänkte...

...om man skulle ta med sig väskan till
den finaste skogen närmast vårt hus och...

...Karoline skulle kunna ta på sig den,
så kunde jag fota henne!
Ja, vilken bra idé...
-
...tyckte jag, men det tyckte inte Karoline!
Men adidasklädda ben?

Julia, min Julia, fick kliva i MIN brudklänning à la 1992 -
glansig satin, spets, fårbogsärmar, tyll och klädda knappar!

Hon blev glad!


Som en älva stod hon där bland
mossklädda stenar och barrklädda granar...


Inte lätt att ta sig fram med klänningen!
Det är nästan så man blir tårögd!
Visst är hon fin?!

5 kommentarer:

Maya sa...

Gud vad fint... blev riktigt underbara bilder!

josefine sa...

vilka härlig bilder. ser ut att komma från någon film, alice i underlandet ? =)

Kicki sa...

Tackar tackar!

Eva sa...

Jättevackert! Julia ser ut som ett sagoväsen i skogen! Vilken kul idé! Kram Eva

Anonym sa...

Vilket fantastiskt, härligt tokiga idéer du får! och vilken underbart söt prinsessa du hittade där i skogen...! :-)