18 april 2010

Vi har en plan!

Mattan är borta, trägolvet har kommit fram och snabeldraken har sugit upp alla dammpartiklar!


Nu är det "bara" en pusselbit som fattas för att golvet ska bli helt! Jag har spacklat lite lätt och målat litegrann, med stor hjälp av Julia!
.
Vi har en plan!
.
Vi ska försöka få färdigt sovrummet denna vecka:
IKVÄLL: vi har letat efter tapeter på nätet. Vi hittade iaf en tapet som vi tyckte om båda två:)
IMORGON: Roger ska köpa virke till lilla hålet och jag ska hämta tapetprover.
TISDAG: Svärfar ska slipa golvet och då kan vi stryka golvet en gång. Jag ska beställa tapeter!
ONSDAG: Svärfar och jag ska åka och köpa golvsocklar och dörrfoder, såga till dem och grundmåla. Stryka golvet en gång till.
LÖRDAG: Blir det tapetsering och jag ska jobba!
SÖNDAG: Vi kan flytta in sängarna! Jag ska på målarträff:)

Däremellan ska jag måla dörrar och fönstersmygar!
Tror ni vi kommer att hålla schemat?

2 kommentarer:

Maya sa...

Ni kommer klara det galant!
Vill man något riktigt mycket så ser man till att det händer ...eller man rasar ner i en hög och upptäcker att man satt förhöga krav på sig själv :)...hihi.
Men ni är dock några och kan hjälpas åt! Jag tror ni fixar det!
Kram

Anna sa...

Va kul! snart har ni eget sovrum igen, klart ni hinner, nu när de börjar närma sig är de bara och köra på. Ska bli spännande och se! Kramis