03 december 2009

Maia Hirasawa


Ville inte kliva ur bilen idag, det var så varmt och skönt!
Jag skjutsade Julia till skolan, eller iaf till trafikljusen. Hon är trafikpolis den här veckan! Tur att de får varm choklad och smörgås efteråt!
När jag köpte "Desperate" köpte jag också en helt vanlig, eller en helt ovanlig, musikskiva också. Det händer inte ofta. Senast köpte jag nog Mika, eller var det Iglesias?!
Maia Hirasawa - när jag har hört henne på radio så har jag tyckt om henne, för hon låter inte som alla andra! Hon sticker ut!
Maia eller Mika's nya! Det fick bli den här, den var billigast!

När jag lyssnade på den första gången, tänkte jag, vad är det här!? Det är lite lallallala och ibland tror jag nog att hon inte sjunger riktigt rent (sjunger surt som de säger i Idol)!
Nu har jag haft chansen att lyssna flera gånger och börjar känna igen låtarna. Jag tycker om den! Filip tittade på mig och undrade vad det var för farmor-rock:)
Innan jag klev ur bilen sjöng hon det här: I woke up with a hole in my stomach... I've got a hole in my soul I can't fill it up if I'm not with my friends at home...

2 kommentarer:

Anna sa...

Aldrig hört talas om, man kanske känner igen henne när man hör en låt. Vi får lyssna när vi ses! Kram

Kicki sa...

Du kommer att känna igen henne:)