25 oktober 2009

Vintertid



Ett litet miniträd i backen!

Bänken får stå ute i vinter, precis som förra vintern!

Är det någon som är sugen på att hugga ved?? Någon...


Åhh, jag har ont i kroppen, speciellt i högra armen! Igår var det den stora däckbytardagen och Roger bytte däck på tre bilar. Jag körde däcken i en skottkärra från skjulet till garaget, från garaget till skjulet, ett antal gånger!
-Tänk på din rygg, sa svärmor! -Äh, det är bara att spänna skink- och magmusklerna (lite chockade blev de...musklerna alltså)! Ryggen klarade sig!
Idag var det dags att ställa tillbaka utemöblerna! Det har vi redan gjort, men det fanns en hel del annat som skulle in till vinterförvaring! När jag gick där och plockade så slog det mig att jag har verkligen inte ägnat mycket tid i trädgården den här våren/sommaren! Hoppas tiden och inspirationen kommer i vår, för jag tycker egentligen att det är roligt! Tyvärr kommer det ofta långt ned på att-göra-listan!
När vi ändå hade kommit igång, så städade vi källaren!
Det blev mycket gjort den här förmiddagen och vi kände oss så nöjda, även om våra stackars kroppar fick ta stryk!
Nu är det dags för ett bastubad!

3 kommentarer:

Anna sa...

Va ni har varit duktiga, gratis träning! Känns väl värre i morgon :). Fina bilder du tagit. Kram

Michael Jackson - Minnesblogg sa...

FIN BLOGG DU HAR! :)

Kicki sa...

Tack Michael, love you:)