24 maj 2009

Dagbok från lägret

Jag kom till lägret på eftermiddagen och det slutade regna! Barnen hade varit ute på spår och deras kläder var genomblöta. Som tur är så har de köpt in ett militärtält med kamin! Det började regna igen lite senare... Vi gick på lägerbål och hade allsång i regnet!

Seniorerna bodde i en egen by och var granne till oss. Vi delade by med Köpings scoutkår. De var tre karlar och en "tjej" som ledare. Den ena roligare än den andra... Vi var 4 vuxna och 12 barn i vår kår! Vi hade lite roligare! Jag fick gå på "ledarvård" efter lägerbålen och kvällsfikat. Då blev det ost och kex, och kaka för den som ville!

Vi turades om att hålla koll på kläderna som skulle torkas och jag kan säga att det var varmt där inne!! Där skulle vi också sova och vi eldade till klockan blev över tolv. Det blev fort kallt i tältet men jag frös inte så mycket ändå! Det blev inte så mycket sömn...armar och ben låg inte stilla brevid mig! Underlaget var inte det bästa heller.

Badrummet låg en bit bort ifrån tältet så det gällde att passa på att gå innan det blev för mörkt!
Ficklampa eller pannlampa är bra att ha med sig på ett läger! Det är bara att andas genom munnen och kisa med ögonen och skynda sig ut igen så går det bra... Det var tur att det fanns många toaletter att välja på!

Skulle det hända någon olycka så fanns sjuktransporten nära till hands! Vet inte om jag hade vågat åka med där! Det blev små fallolyckor vid femkampen sista dagen, men inte så allvarliga. Innan vi åkte hem var det prisutdelning och Julias grupp vann första priset bland juniorerna! (Spåret)

Jag och Julia väntar på avfärd, trötta men nöjda: Vill du ha ett slitet och extra rynkigt utseende så åk på ett läger. Det biter inte på barnen, men på oss vuxna! Det är tur att det finns förvandlingsprogram på datorn!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja en natt skulle man nog fixa men sen räcker det nog, är ju inte kul om man blir rynkigare heller :). Tänk om du hade åkt med Filip förra sommaren, undras hur du sett ut då? ha ha

Kicki sa...

Då skulle jag se ut som mormor :-D