03 mars 2009

Alltid redo


Min dotter Julia och jag var på scouterna igår kväll. Ämnet för kvällen var Scoutlagen. Den består av 7 punkter och jag tog speciellt fasta på en punkt som känns aktuell för mig just nu: En scout möter svårigheter med gott humör! Det kan kännas motigt vissa dagar och ingenting händer men om jag försöker tänka som en scout så kanske det går lättare! Scouterna är en sak som vi har gemensamt hela familjen. Det var Filip (sonen) som började och vi andra har hängt på. Vi har varit på flera scoutläger. Man känner sig ganska nöjd efteråt även om man har svettats och varit törstig, blöt eller kall - så är man nöjd! Det värsta är nätterna. Jag fryser!!Det spelar ingen roll om det är sommar, jag fryser i alla fall! Mössa, vantar, dunsockor, underställ, fleeceställ och extra filt över sovsäcken. Pigg och utvilad? Knappast!

Kan det vara dags att köpa ny sovsäck? Inköpt för sisådär en 20 år sedan! Kan det bero på att den har blivit alldeles platt och fluffet har försvunnit helt? Nej, ska jag på vårläger i år (som det ser ut) så får det bli en ny sovsäck först!

1 kommentar:

Anna sa...

Köp en ny sovsäck, hade inte stått ut en enda natt. Köp en som klarar minst -10, testa hemma på gården först :)