04 maj 2017

Igår...



...blev jag lite uppjagad!! Jag var på övervåningen och tittade i lådor, sorterade papper, slängde en del saker och sonen var på sitt rum och spelade. Jag hörde någon ropa och trodde det var dottern som ropade på brorsan för jag visste att hon var ute. Tänkte inte mer på det... 
När jag efter en stund gick ner så fick jag veta att en svart skåpbil hade kört upp på vår uppfart, förbi vårt hus utan att stanna, körde runt igen och ut klev en man som öppnade vår dörr utan att knacka och ropade något in i huset! 
Han blev överraskad av dottern (hon blev också överraskad som hade sovit en stund) och blev nervös, frågade på dålig svenska om gräsklipparen/traktorn var till salu!! Det är en liten trädgårdstraktor som stått ute och inte rört sig ur fläcken på några år. Han skyndade sig tillbaka till bilen och de backade ner! Det visade sig att den att hon hade sett samma bil vid vårt hus dagen innan också!

Jag ringde närmaste grannen och skrev i Facebook för att varna andra. F och J åkte iväg för att se var de åkte och om de kunde se regnumret men bilen var redan borta! Den åkte förbi huset ännu en gång åt andra hållet! Efter ett tag ringde vi polisen och vi skulle återkomma om det hände något mer konstigt. 
En timme senare åkte en grå bil upp på skogsvägen. Nu var jag så misstänksam så jag gick ut och ställde mig...och mycket riktig så kom bilen tillbaka efter en stund för det för det går inte komma så långt pga bommen! Bilen tvekade lite innan den körde ut på den stora vägen och jag hann se att det var två män och att det var en utländsk skylt! Vi ringde polisen igen...

Det här kändes riktigt olustigt! Vi har i många år funderat på att installera larm, det är nog dags nu!!


Bilden har ingenting med texten att göra!
Det här är genom en skitig bussruta i Budapest tidigare i år!

1 kommentar:

Eva sa...

Nä fyyy!!!
Sätt upp skyltar om att ni har kamera också och kanske någon attrapp på gården - så skrämmer det kanske bort objudna gäster som "rekar" läget.
Larm har vi haft i många år och jag skulle inte våga vara utan i dagens läge...

Kram Eva