![]() |
Det här känns ju bra... |
![]() |
...provar andra delen... |
![]() |
...oops!
Gick till en jättekruka som samlar upp vatten. Strån är flytande, barkbitar är flytande och jordgubbsblad likaså! På vägen dit fick jag gå i zick-zack i gräset för att inte trampa på någon snigel. Är en snigel flytande?! Jag lyfte upp en på kanten av krukan. Den började äta på ett löv som hade följt med upp, den började dricka av vattnet och efter det började den testa flytförmågan! Nja, tror inte den är flytande!:)
Nyfiken på mer flytande?-----Klick!
|
En extra grej idag: Inhandlade ett easy-up partytält för att skydda mekanikerna från regn...helt värdelös!! Misstänkte det på en gång vi hade ställt upp den men min man sa: -Äh, det rinner av!
Det rann rakt igenom och en presenning fick läggas på, bra då har vi en stomme till det!
Jag tänkte bara att det skulle vara så praktiskt och det jag hittade kostade runt 700 kr men på Jysk fanns den här för 525 kr och den var inte blå!! -Vi låter den torka, lägger tillbaka i lådan och lämnar tillbaka, tyckte min man... Men jag vet inte, har lite svårt för det... Två vändor dit blev det också för mitt betalkort låg hemma i en annan väska, oops!
Kan du se tre par ben sticka fram?:)





Lilla snigel akta dig....
SvaraRaderaHärliga bilder!
Där satte du snigeln på prov! Hoppas den kunde flyta! Snyggt trissat!
SvaraRaderaVilken härlig triss!
SvaraRaderaSååå fina bilder!
Ha en fin kväll!
Roligt experiment som gav fantastiska bilder!
SvaraRaderaDitt snigelexperiment är riktigt, riktigt bra!!! Lite djurplågeri över det hela, men du hade ju räddat snigeln om den ramlat i;-)
SvaraRaderaAbsolut toppen inlägg!
Å tältet - ja. Man får vad man betalar för. Tyvärr är det så. Är benägen att hålla med din man. Lämna tillbaka det alltså.
Sötaste bilderna på en försiktig snigel! Vilken bra ide att bjuda in honom till ett eventuellt dopp!
SvaraRaderaFina bilder! Det gäller att arrangera ibland ;)
SvaraRaderaMåste berätta att snigeln inte har utsatts för djurplågeri, inte ramlat i och den verkade trivas i närheten av vattnet!:)
SvaraRaderaVilka häftiga bilder på snigeln!
SvaraRaderaFlytedyktig er den neppe og kanskje ikke svømmedyktig, men en flott modell, det var den.
SvaraRaderaFlott triss :)
Lever tilbake teltet :)
Ha en fin kveld .
Mormor
Åh vilka bilder! Lilla snigel akta dig! :)
SvaraRaderaDen där snigeln verkar vara ute på djupt vatten. :-)
SvaraRaderaTrist det där med det läckande tältet.
Söta lilla snigel, du vet inte vad som är bra för dig...
SvaraRaderaDu fick i alla fall upp tältet, det kan vara en bedrift i sig ;0P
houps jag hoppas inte snigeln straffar dig med att äta upp din vackraste blomma ;-))
SvaraRaderaJa man måste ju testa för att veta ;)
SvaraRaderaVilka bra bilder =)
SvaraRadera