14 september 2012

Städa, städa?!


Regnet smattrar mot fönsterblecket.
Jag fortsätter med att hypnotisera sopborsten...
konstigt ingenting händer!!



Vilken lyxvecka jag har, för första gången sedan sommaren har jag en halvtidsvecka!
Får jag mer gjort hemma? Nej, men jag njuter!

Imorse var det ovanligt tyst när jag klev upp. Har de redan åkt, tänkte jag, klockan var närmare halv sju?! Jag tittar ut och ser att mannens bil är borta. Ingen frukost framplockad, hm! Jag går upp och ser att sonens dörr är stängd! Okej jag fattar!!!
Jag bara nämnde igår (för att vara lite snäll) att jag kunde skjutsa honom om han behövde vara tidigare på jobbet. Eftersom han nu jobbade på kvällen hade jag ingen aning om att jag skulle skjutsa... För mig var det inte helt klart, varför inte säga det på kvällen och inte ta något för givet, något som man bara har nämnt rätt ut i luften sådär!!
Nåja, vi kom bara tio minuter försent!

Idag ska jag bli bjuden på kaffe hos svärföräldrarna. De vet inte om det än men jag ska ringa snart! Tycker det är dags för dem att få veta att vi ska resa bort några dagar eftersom de ska agera både restaurang och taxirörelse, eftersom vi åker utan barnen!!

Ikväll ska vi gratta brorsans yngsta, Joel, som blir 18 år idag! Det blir smörgåstårta!!! Skönt, då var kvällsmaten fixad:) Ska bli kul att träffa syskonen och alla andra för det var ett tag sen sist!

Myspys på er allihopa!

5 kommentarer:

Diana sa...

Haha, ja det är ju en fördel att informera svärisarna om de nu ska "arbeta" åt er. Annars blir sonen kanske mer än tio minuter försenad. :)

finafrun sa...

Ha en mysig kväll med släkten!

ansepanse sa...

jag tycker att det låter som att du ordnar det bra för dig :)
Sv: jo, idag har jag varit extra försiktig när jag sväljer och jag kommer att fortsätta med det, jag lovar
kramar

Anna sa...

Ute i tid eller?
Vi ses snart!
Kram

Susjos sa...

Skönt med lyxledighet...och trist med städning..fast fint efteråt :)
Ha det gott!