24 januari 2012

Frun i huset



På 50-talet infördes en Frufridag den 24 januari! Det innebar att mannen skulle ta över kvinnans hushållssysslor för en dag! Tänk på det idag...för inte har den väl raderats från almanackan?!

Min man skojade med mig och sa: -Då åker du och storhandlar idag då?



7 kommentarer:

  1. Hahaha! Tack för den upplysningen! BK here we come!

    SvaraRadera
  2. Va gör jag nu när mannen är sjuk, han visste nog om detta datum!!
    Får man hyra en man för en dag kanske? :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Frufridag, har aldrig hört talas om. Ska genast kolla om den raderats!

    SvaraRadera
  4. fötterna på bordet nu då ;)

    SvaraRadera
  5. Oj, denna dagen har jag missat! Typiskt, jag som påbörjat middagen och tvätten... Morr. :)

    SvaraRadera
  6. Nämen titta så fint- du är med i din header!!! Snyggt!!!

    Frufridag? Hm, kan man ta en annan dag framöver kanske? Ska genast informera mannen!

    SvaraRadera
  7. Ah, det missade jag helt!!
    Kram

    SvaraRadera

Hoppas du skriver en rad, då blir jag glad!:)