13 juni 2011

"Åldrande"

När jag öppnade dörren på söndag morgon såg jag den här fina lilla snigeln! Den är ett perfekt exempel på ett vackert åldrande, eller sniglar kanske ser ut så här hela tiden?! Då skulle man inte behöva bekymra sig över det fårade ansiktet, stela kroppen med den långsamma gången, storporiga skrynkliga hyn eller synen som bara blir sämre!





Nej, helst vill man bara gå och gömma sig! (på två timmar hade den rört sig ca 4 meter)

Okej, veckans tema i Fototriss -"Åldrande". Vill du se fler bidrag så kan du kika in här

14 kommentarer:

  1. Så sant.. sniglar åldras med aktning .. det behövs inga skönhetsoperationer eller dyligt.. de bär sitt hus med heder:) Finfina bilder:)

    SvaraRadera
  2. Hi hi...tur att man inte är SÅ långsam = ))
    Ha en härlig dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  3. Men o så härligt!! Kanske fort för en snigel:), otroligt vacker är den, vackert ådrad.

    AX

    SvaraRadera
  4. Haha, man ska inte stressa :) då kan man nog åldras längre tror jag. Häftig tolkning :)

    SvaraRadera
  5. vilka fina bilder, ja sniglar har då ingen brådska
    kramar

    SvaraRadera
  6. Fina bilder! Tänker på er, Kicki.

    SvaraRadera
  7. Smart tolkning! jag ska bli mer som en snigel tror jag,sakta av farten lite...

    SvaraRadera
  8. Ja, "brått" lönar sig inte och det har sniglarna tagit fasta på *hehe*.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Vilken fin bild på snigeln =)
    En liten påminnelse från snigeln = skynda långsamt =)Kram fina

    SvaraRadera
  10. Nej, sniglar får man ta för vad dom är, dom gör sig inte till, eller någon brådska. Vet inte hur lång livscykel dom har. Fina bilder blev det dock.

    SvaraRadera
  11. Man rör sig långsammare när man är gammal, det borde du veta;-)
    Å om du inte vill att den rör sig så här långsamt så kan du servera den med vitlökssmör, fast då behöver du fler såklart - sniglar alltså, inte gamlingar;-)

    SvaraRadera
  12. Jag kan inte det här med åldern på sniglar men det är väl underbart när man kan ta tid på sig. Sakta men säkert, eller hur :D
    Väldigt fina bilder på en vacker snigel.

    SvaraRadera
  13. OJ vad stor...! Jag har då aldrig skådat en så stor, de trivs kanske inte i Småland?
    Fin triss du fick till i alla fall, med rolig text!

    SvaraRadera

Hoppas du skriver en rad, då blir jag glad!:)