12 december 2010

Munkar munkar!

Jag förstår att ni funderar på vad som hänt (mitt förra inlägg),
men med respekt för de inblandade så vill jag inte skriva mer än så.
Det kanske kommer längre fram, att jag gör ett inlägg,
och ni kommer att förstå vad det handlade om!
Tack alla för de fina orden!!

Farfar har gjort en form så det är bara att trycka ut,
gammal plåtslagare som han är!
Jag kommer ihåg när min mamma gjorde munkar,
hon rullade långa ormar och formade till ring,
det här gick ju mycket fortare!

Första klar!

Det fastnade lite!

Förväntansfulla munkar!

Isterband! Det luktade grissvål, bläh!
Tur att lukten inte satte sig i munkarna!


Praktiskt med en plåthållare, har jag alltid tänkt,
men hemma hos mig blir det inte så mycket bak!
.
Farmor fick hjälpa till med friteringen!

Munkar i rader! Cirka hundra stycken blev det!

Julia och jag avslutade kvällen hos syster Anna med Idolfinal!
Vi hade med oss några munkar till henne.
In i micron några sekunder, rulla runt i socker och ät...
...utan att slicka dig om läpparna!
Mums!
.

8 kommentarer:

Anna sa...

Supergoda, la in resten i frysen, ska avnjutaas en dag. Skulle vara kul och baka munkar själv en dag men 3 januari är de slut me fikabröd, kanske på kalas :)
Kram

marie sa...

Fötterna på jorden och lyft huvudet högt högt upp, se motstjärnorna hur dom lyser upp vår tillvro mörka nätter och du är aldrig ensam, kom det i håg min vän,bamse kram för övrigt är munkar det bästa jag vet ;)

bokhyllan sa...

Proffsigt!!!
Adventskramar till dig.

Jess sa...

Det där ser riktigt gott ut!!! Vad duktiga ni är, värsta proffsen!
Hoppas allt känns bättre i dag och jag skickar dig en stor kram!

ansepanse sa...

åh, sådana munkar gjorde alltid mormor och mamma
kramar

josefine sa...

dom var så goda så. bra storlek också, fast då tar man ju gärna två ist :)

Maya sa...

Vad fina de blev!
Jag klarar inte äta sådan får jätte ont i magen av allt friterat (därför jag inte äter Pommes och sånt heller)
Natalie och Emily Älskar Munkar så man kanske skulle testa att baka sådana någon gång!
Kram

Susjos sa...

Mums så gott det ser ut! Gud så duktig du är ;) Kram!