22 oktober 2010

Medelhavskänsla!

Jag vill ha lite känsla av semester i mitt hus och har nu äntligen köpt en palm!
Hoppas den tål att stå ute nästa sommar (om den överlever)!

Det fanns många palmer att välja på och bra priser men vågade jag chansa, jag med mina ickegröna fingrar! Är det värt att betala 399:- för en växt som kanske vissnar efter en vecka?!
Jag blickade ut över havet av alla gröna växter och där...

...stod den: Japansk palm, TÅLIG, 179 kr! Passar mig perfekt!

Till det en färdigrostad kruka för 49 kr!
.
Nu blev det ju japanskt men man kan säkert hitta sådana vid Medelhavet också:)
.

4 kommentarer:

Helene sa...

Vilken härlig blogg du har = ))
Fin palm och kruka...Skulle jag oxå vilja ha hemma = ))
Ha en fin fredag.
Kram Helene.

Jess sa...

Snygg och bra pris!

Eva sa...

Den var ju jättefin! Snygg kruka också.

Anna sa...

Va snyggt, klär ni den också till jul? de gör dom utomlands med sina palmer :)
kramis Anna