Visar inlägg med etikett Sånger. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sånger. Visa alla inlägg

21 juni 2013

Den baddräktstid nu kommer...



Den baddräktstid nu kommer,
när magen är för stor
Då valkar bara sväller,
och celluliter gror
Generande behåring,
lyfts fram i solens ljus
Nej stranden verkar boring,
vi stannar inomhus

De krav som sommar'n ställer,
förstör vår ledighet
Vi sitter där å gnäller,
fy fan vad jag e fet
Fast vem vill motionera,
när man kan sitta still
Nej låt oss revoltera,
vi tar en kaka till!!


Hittade ett sånghäfte från en Pig & Drängfest 2006!:)
(Melodi: Den blomstertid...)


Ja, kära vänner nu är det midsommar!

Jag ska inte dansa kring granen...
...har istället tagit en promenad!
Jag ska inte äta sill, dricka snaps och sjunga visa...
...ska äta räkor, dricka vin och prata med min man!
Men först ska jag slänga mig på hammocken!


Glad midsommar till alla!