23 april 2016

Roadtrip Sri Lanka, del 5 forts...


Dags att fortsätta skriva annars blir jag väl inte klar förrän till nyår! Från den här dagen finns det inga dagboksanteckningar, har helt enkelt bara missat att skriva!

30 dec 2015

Efter flodturen (som var en riktigt mysig tur) stannade vi till vid en sköldpaddsfarm på vägen tillbaka till hotellet! Även på hotellet tar de hand om skadade sköldpaddor men frågan är om de är lyckliga där i trånga bassänger och mörka utrymmen, kanske är det bara en turistattraktion!? En kille visade oss runt och vi fick se olika sköldpaddsarter, sjuka, enbenta, stora, små...


SköldpaddsBB


Äggen ser ut som pingisbollar (dessa tomma dock)!


Sköldpaddsdagis!


Det var inte så fräscht där men det var väl sköldpaddorna som var huvudsysslan!


Klart man skulle hålla i en

Vi avslutade med att tvätta händerna med tvål och vatten och så skulle vi naturligtvis ge ett litet bidrag till verksamheten! Det fanns skyltar med namn på folk som hade donerat lite större summa pengar (förmodligen)! Det var var både intressant och sorgligt att se alla sköldpaddor...

På eftermiddagen blev det stranden igen, det är verkligen härligt att vara vid havet och känna sanden mellan tårna, vinden i håret och saltsmak på läpparna (just ja jag var inte så långt ut så att jag nuddade ansiktet)!


Strandhäng (okänd)!


I väntan på övergång till hotellet


Rester från tsunamin (fotad från vårt hotell)!


Sista solnedgången!

Det här är min dagbok för hela familjen men den som vill får gärna läsa och ta del av mina minnen!


2 kommentarer:

BP sa...

Du lär nog inte bli klar före jul iaf;-)
Älskar sköldpaddor och hade två när jag var liten.
Suveränt att de tar hand om djuren så gott de kan!

Anna Adanir sa...

Ja ska man komma ihåg allt utan anteckningar får du snabba på men det kanske bara va den dag du missat, väntar på nästa inlägg.
Kram