06 februari 2015

Pojken vid brunnen


"Pojken vid brunnen", akryl och urklipp, 40X50

Dagen började så bra - bokade tider, skickade mejl, pratade med syster, tvättat (mycket), dammsög (lite) och torkade golvet (lite), sov en timme (mycket), tog en promenad (liten) och har fortfarande inte vaknat till!


Har inte börjat med någon tavla men kan visa mitt senaste alster på min son när han var liten! Det är ett foto från min farmors stuga jag har målat av och har förstås blandat in urklipp igen, verkar ha blivit en grej hos mig (mycket)! Tror jag började med tavlan för tre år sedan och kände att jag var tvungen att göra den klar! Nu står den utanför hans rum på ett gammalt spelbord och väntar på en annan tavla innan jag spikar upp den! Det finns ett foto på dottern när hon sitter på en pall i ett vindsrum och den måste jag också måla av så klart!

Jag hann med en kort promenad innan solen gick ned! Snön har smält en del och det sagoliknande landskapet har bleknat något... Kycklingarna väntar snällt i kylen på att förberedas, 2 timmar tar de i ugnen har Per Moberg bestämt!



5 kommentarer:

Susanne ❤️ sa...

Vilken härlig inspirerande blogg :)
Återkommer snart och läser mer
Kram

Decdia sa...

Wow, du är helt otroligt duktig! Du borde trycka upp några av dina alster och sälja!
Jag har inte heller riktigt vaknat idag. Höll precis på att somna i soffan men tvingade mig själv till att sätta mig upp. :)

BP sa...

Tavlan är helt suverän. Du är otroligt duktig, men det har jag ju sagt så många gänger förut. Här kom också solen fram och den värmde t o m liiiiite. Äntligen - det finns hopp:-)

Susanne sa...

Vilken underbar tavla.

Susjos sa...

Men..har du målat den tavlan? Så himla fin!!! Du är ju en fantastisk duktig konstnär ju!!!!