01 januari 2015

Nu börjar det...








...det nya äventyret! Vad kommer att hända, vad vill jag ska hända, hur mycket kan jag påverka?

Jul och nyår är över och det har varit lugnt och stillsamt, så ville jag ha det och så blev det! Ingen stress och ingen hets. Svea har firat sin första jul och vi fick vara med och dela den med henne en stund på kvällen (lite trött var hon men det gjorde inget)! Svea är min lillasysters första barnbarn och hon är nog det sötaste lilla barn som finns omkring oss just nu! Ska bli så spännande att följa hennes uppväxt!

Igår var det nyårsafton och jag startade dagen med lite jobb tillsammans med Carina!
Vi klädde upp oss lite extra och skålade med cider (alkoholfri)! Var lite trött då jag hade vaknat redan klockan halv 5! Slumrade till en stund på eftermiddagen så att jag skulle orka hålla mig vaken!:)
Julia hade bakat en fantastisk nyårstårta (blev en bit till frukost idag också)! Kul att sonen åt nyårsmenyn med oss innan han åkte iväg för att fira med kompisar!

Det var inte som förr med raketerna men ett par hus i byn hade kostat på sig några som tur var!


Skål alla och lycka till med det nya året!!

2 kommentarer:

anemonen sa...

Tack för besök hos mig och vad fint med en lugn och stillsam ny och jul helg. Det gillar jag med. Lyllos som har ett syskonbarn för julen blir allt lite mysigare med barn. God fortsättning.

Eva sa...

Ja visst är det spännande med ett nytt år, med allt som ligger framför. Så hoppfullt med allt man planerar eller önskar att få göra under året!
Oj, vilket konstverk till tårta!!
Och hoppas att resan blev inspirerande och kul! Kram Eva