16 januari 2015

Inget leende alls faktiskt!


"Monalisa utan leende", akryl och tidningsurklipp 55x65.

Hej!

Nytt år nya friska tag! Jag har lite ny energi faktiskt och har avslutat en tavla som jag påbörjade i våras! Har till och med fortsatt med en annan tavla som jag började med för tre år sedan!
Tavlan ovan blev inte som jag trodde att den skulle bli, eller egentligen har jag nog aldrig någon klar bild hur det ska sluta...
Här blev det en bordsskiva i mosaik av olika ansikten (urklipp)! Jag lyssnade samtidigt på ett program om tsunami och ett annat om ett människoöde så det var väl därför resultatet blev som det blev!

Året har börjat med en resa till London med hela familjen! Riktigt mysigt att umgås intensivt i några dagar och ha tid att prata med varandra! Man kommer varandra nära och känslan finns kvar när man kommer hem! Nackdelen med resan var att mannen åkte på en dunderförkylning som han fortfarande dras med!

I onsdag var jag till Formex med jobbet! Dagen gick fort och det flöt på riktigt bra med alla inköp (och en bild med Ernst)! Egentligen skull man behöva två dagar för lite stressigt blev det...vad har vi köpt, vad har vi glömt, missade vi något?!
Inte hittade vi något revolutionerande nytt heller men det kommer ändå synas att det är något nytt!

Vi kommer att renovera en hel del i år och har tänkt börja med att göra ordning en toalett som finns intill mitt kreativa rum (som också måste färdigställas)! Ett verkstadsrum ska flyttas till ett annat! Vårt mål den här veckan är att tömma de två rummen och eftersom jag ägnade dagen till helt vanlig städning igår, så blir det kvar till söndagen! Nästa fredag ska vi åka till Bromma för att titta på uterum! Det är väl det jag ser fram emot mest, att få ett inglasat rum!!

Lillasyster Anna ska bli stor och kommer att invigas till klubben!:) Resor är planerade... Katten är nästan avmaskad... Julen är undanplockad...

Det var allt för den här gången! 

Kram


4 kommentarer:

Decdia sa...

Men shit, har du målat den? Jag är djupt imponerad!

Anna Adanir sa...

Den blev läcker iallafall!
Ser ut som hon har skägg, lite tillverkning i juletider också :)
Kram

Susanne sa...

Tavlan är asaläcker. Kramkram

BP sa...

Tavlan skulle kunna vara en Dali! Du är otroligt duktig!
Å vad ni har hunnit med mycket redan nu i början på året! Undrar hur det ska sluta;-)