03 oktober 2014

Utpekat


I söndags släppte min man av mig och min dotter vid en åkerö! Vi tänkte fota en inristning till en tävling (en världsomfattande "wikitävling" som gick ut den sista september)! Historiskt utpekade platser skulle dokumenteras. Det gick väl sådär...vi hittade rätt plats men...



...inte stenen eller vad det nu skulle vara för någonting! Vädret var vackert i alla fall!
Senare var jag och letade efter grunden till ett fattighus som har legat i närheten av vårt hus. Det var länge sedan jag var dit och naturen såg annorlunda ut...jag hittade inte! Däremot hittade jag porslinsskärvor, rester av ett släp i trä, rostiga hinkar... Jag vet att fattighuset (vet också vart) har flyttats, men det kanske inte tävlingsarrangören vet!;)

Fler utpekade fönster----Klick!




6 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Ni fick väl lite fräsch höstluft i alla fall? Och sol! Alltid något (plus ett foto till Veckans fönster)!

Stare Ström sa...

Men ni fick en vacker tur! :-)

Freja sa...

Vilken vacker naturbild den sista bilden är!

Susanne Hultman sa...

Den tävlingen har jag läst om men tiden är alltför knapp för att hinna ut och leta historiska platser. Bidrog med något foto för något år sedan då man hade byggnader och arkitektur.

larans sa...

Frisk luft och en passande fönsterbild, vad mer kan begära en sådan höstdag?

PS: Här är en länk till pilen på Susannes bild till veckans tema: http://youtu.be/unMd2hR9oOI

Anni sa...

Underbar bild, den där första! Vad i all världen är det som händer? och så plötsligt ser jag det lilla fönstret dessutom!