13 februari 2014

Arbetsrum, del 5













Det var ett tag sedan mattorna rullades ut, golvet lackades och golvsocklar målades! En överraskning väntade under mattan i hallen, trasiga brädor, men som är tur har vi en son som är händig och vips så hade han lagt dit nya! Jag har målat köksbänken (ingen bild än) och målat några dörrar! Det blev tillslut en färg som kallas för "skorsten"! Känns bra med en mörk färg som bryter av mot det vita, kändes speciellt bra eftersom vi inte har bytt ut de släta 50-talsdörrarna mot något mer tidsenligt! Jag är så nöjd med resultatet så här långt...men vad nu?? Arbetet har stannat upp! Golvsocklar ligger på plats (ej i bild) och väntar på att bli ditskruvade/spikade, dörrar väntar på handtag, rören till elementen kan jag inte måla när värmen är på... Det går i alla fall att använda rummet som tur är!

Jag har varit hemma ett par dagar för jag har haft lite feber, precis som sonen hade förra veckan och dottern startadeden här veckan med! Känner mig mycket piggare idag men ryggen mår inte bra av alltför mycket liggläge! Har två lediga dagar men är lite sugen på att åka in och skylta om lite...det får vänta till imorgon isf för då ska jag ändå till frissan! Nu har jag planerat lite god mat till Allahjärtansdag för lite extra mys kan man väl ha då?

3 kommentarer:

BP sa...

Vilket fantastiskt jobb du/ni har gjort! Är mäkta impad måste jag säga.
Åsså tycker jag att min favobild som ny header är helt strålande. Där fick jag som jag ville utan att ens nämna det;-)

Anna sa...

Nu har det hänt en hel del i rummet och de känns som det var länge sen jag var hos dig, dags för en date kanske?
Kram

Kicki sa...

Ja, absolut! !