18 november 2013

Colosseum


Här börjar vandringen i den enorma, fantastiska byggnaden som byggdes (på börjades) redan år 72.e Kr!! Det är svårt att förstå hur de kunde bygga något så stort redan på den tiden!


REA! Inte såg jag någon rea!!


Masker till salu?


Så här kunde det se ut på arenan...kanske det var då det var rea?!;)



Så små figurer på motsatta sidan!


Brevduva, väntar på ett uppdrag!





Det var otroligt mäktigt att besöka Colosseum! Har varit där en gång tidigare men minnet från det besöket hade bleknat... Utanför väntade souvenirförsäljarna...


...och gladiatorerna! De skulle man passa sig för, det kostar att bli fotograferad tillsammans med dem!
Va, hade de mobiltelefoner på den tiden?!!

5 kommentarer:

BP sa...

Har jag sagt det förut? Tror det! Älskar din runtvandring i Rom! Å jag såg då ingen rea jag heller;-)

Maya sa...

åhhh dit vill jag, Rom underbara stad!
Ha en underbar dag fina du!
Kram

Fina Frun.se sa...

Det är så mäktigt!

Anna sa...

Synd jag missade rean :)
Fina bilder syster yster!
Krma

Susjos sa...

Visst är det mäktigt!!! Häftiga bilder :)