22 juli 2013

Öflykt


Där kommer "båttaxin" i full fart!
 


Jag och Julia i finaste frisyrerna...
 


Välkomsttugg med bubbel!
 


Nyfiken! Roger bakom kameran.
 


Så kan det gå när man ätit för mycket...eller stolar som börjat murkna!
 


Utedass!
 


Mysig stuga!
 


Promenad!
 


Skulle kunna vara hemma hos oss!
 


!
 


Fika hos vänner till våra vänner!
 


Det finns möss även där!
 


Avslutade med supergod jordgubbstårta!

Får man inte en inbjudan får man bjuda in sig själv!:) Vi var dit första gången när det hade köpt stugan (för över 10 år sedan) och nu var vi äntligen dit igen förra onsdagen! Vi hade fint väder, trevligt sällskap och massa god mat! Tack kära vänner, vi kommer gärna igen!

Det var förra veckan det och nu har jag kommit in i vecka två på semestern! Jag har gått och väntat på provglasögon från Favoptic men såg idag att jag inte verkar ha fått iväg någon beställning, inte konstigt att det inte dykt upp! Ny beställning gjord idag! Behöver bara läsglasögon och vill inte kosta på för mycket...

Sonen har kommit hem med diverse blåmärken!! Han körde in i ett mindre träd, minns inte hur han landade, blåmärkena sitter på olika sidor på benen och jag förstår inte hur det kan ha gått till! Ett blåmärke är ungefär 10 x 20 stort! Jag är glad att han klarade sig så bra ändå!! Liten stukning på tummen blev det också...och ett vint bakhjul som han fick lov att byta ut! Så skönt när han är hemma och pysslar lite med rost på bilen istället!

Dags att börja fundera på packningen inför syrrans och min roadtrip!:) På torsdag sticker vi!

4 kommentarer:

BP sa...

Vilken vacker dotter du har! Brås på mamman ser jag:-)
Det är inte så dumt att våldgästa vänners vänner då och då;-)
Lycka till med road trip planeringen nu!

Susanne sa...

Underbara bilder.

Home2tiny sa...

Härliga bilder på en skön semester. Njuut o ha det bäst. Kramisar Tina

Anna sa...

Vilket fint ställe!!
Fina bilder!

Idag måste jag packa lite :)

Kram