01 juni 2013

Första sommardagen...


...enligt kalender! Halv 8 hos mig blev det frukost på kullen idag och då var det 17 grader i skuggan! Det är så härligt...


...och skalbaggarna dyker glatt ner i blommorna! Puffar av syréndoft når min näsa lite då och då...


...färgätmigej med små vita och blåa ligger som ett täcke på marken!


På marken ligger också däck! Nu är det stora renoveringsprojekt på gång för kopplingen är paj! Avgasröret är också bortplockat, hoppas verkligen de vet hur allt ska sättas tillbaka! Det är dags för besiktning snart så det gäller för grabbarna att jobba på! Knappt jag vågar titta då lyftet av bilen ser lite ostabilt ut!


Kaktusblommorna från köket får äntligen komma ut!
När sommaren är över kommer de se betydligt piggare ut!


Så här ser pelargonerna ut nu, redan pigga, inte illa va?!


Idag kommer jag pendla mellan inne och ute! Mest ute för solen skiner just nu och man vet aldrig om den vill vara framme i eftermiddag!
Mannen och dotter är på kanothajk och sonen ligger och sover fortfarande. Han kom hem sent och ska iväg ikväll också efter lite mekande kan jag tänka mig! Dörren till verkstadsdelen stod på vid gavel upptäckte jag i morse när jag hämtade tidningen...välkomna in alla!! Förmodligen är det bara nya möss som kommit in...

Jag drömde att Björn Skifs kom och ville ha min hjälp med att hitta en rund duk på något varuhus där jag jobbade! Den skulle helst vara brun. Jag hittade en som var virkad och han tog den! Vad har han för smak egentligen?? Nåja, han kände sig lite krasslig så det kan ha varit en förklaring!:) Men varför drömde jag om honom av alla?

Till sist: För två år sedan när vi var till Bodrum blev vi lurade på pengar på en restaurang och jag gjorde ett litet inlägg om det för att varna andra! I år har det kommit tio kommentarer på¨engelska från förmodligen en och samma person som skriver om lån, om bilar skulle råka gå sönder...fattade inte allt! Kanske har restaurangen tappat kunder... Ville att man skulle klicka vidare till en blogg vilket jag inte gjort! Nu har jag tagit bort det inlägget för det började kännas lite obehagligt...men ca 700 har nog sett inlägget i alla fall!:)

Njut av dagen! Kram


3 kommentarer:

ansepanse sa...

vilket härligt ställe ni har att inta frukost på :)
underbar bild på skalbaggen som gör en djukdykning i syrenblomman :)
här verkar det bli en heldag med sol
kramar

BP sa...

Vilket blandat inlägg. Rolig och intressant läsning, speciellt texten om Bodrum.
Grattis till solen och sommaren. Skulle du mot förmodan tröttna så tar jag gärna emot några solstrålar. Här har det varit grått hela dagen och regnat.
Björn Skifs - nja, han är inte min typ direkt, men sympatisk och totalt befriad från skandaler, så du kunde ha drömt om värre;-)

Susjos sa...

Underbara sommar..syren doftar ju ljuvligt!
Å Björn Skifs, han kan man lätt drömma om ;)

Jag får massa konstiga inlägg från anonyma på gamla inlägg...bläää!!